Dagelijkse archieven: 04/12/2015

Wedstrijdverslag Kratos D2 – Sovicos D2

Afgelopen vrijdag heeft dames 2 met 3-1 gewonnen van Sovicos. Na een slechte wedstrijd tegen Delta en een 3-2 verlies bij RVV was D2 wel toe aan een winstpartij. D2 is door wat positiewisselingen nog duidelijk zoekend naar de juiste opstelling, vorm en samenspel. Ook vandaag ging nog niet alles even goed tegen Sovicos, maar met deze 4 punten erbij staat D2 nu op een mooie 8e plaats met 6 gespeeld en 17 punten.

Het lagergeplaatste Sovicos begon voortvarend en zette D2 behoorlijk onder druk met een goede service. Door de vele stopfouten moest Kratos al bij een 2-8 achterstand de eerste time out nemen. De op de spelverdeelsterpositie teruggekeerde Carolien de Roo moest hard werken om de lijnen uit te zetten. Langzaam maar zeker maakten onze dames meer punten en bij 16-16 kwamen ze langszij. Een spannend einde van de set volgde. Kratos bleef echter net altijd een puntje voor. Via 21-20/23-22 en 25-24 werd de 1e set gewonnen.

In de 2e set kwam vaste spelverdeelster Alouetta van Hove binnen de lijnen. De stop was nu wel goed en zij kon de aanvallers daardoor beter bedienen. Door het midden scoorden Esmee Wiemans en Roxanne Hoogenboom mooie punten en Petra van de Toorn haalde op de rechtsvoor soms verwoestend uit. D2 speelde soepel en bij 21-10 voorsprong leek er niets aan de hand. Met de wissel Marit Hoogenboom voor spelverdeelster Alouetta sloop de onzekerheid onnodig binnen de ploeg. Sovicos profiteerde hiervan en kwam terug tot 21-18. Toen vonden onze dames weer de rust om te scoren. Met 25-20 werd de 2e set toch nog ruim gewonnen.

In de 3e set startte spelverdeelster Alouetta van Hove weer in de basis. Carolien de Roo werd de nieuwe diagonaal en Andre Russel begon op het midden. Het was een heel regelmatige set met een goede pass en mooie rally’s. Kratos had steeds een voorsprong en via de standen 10-6, 16-10, 22-16 en 23-19 werd er met 25-19 gewonnen.

Zoekend naar de juiste opstelling kwam in de 4e set weer een nieuwe opstelling binnen de lijnen. Het team pakte het goed op en startte met een 8-1 voorsprong. Helaas kwamen toen de stopfouten weer terug uit de 1e set. Het spel werd angstig en Sovicos strafte dat direct af. Bi 12-12 kwam Sovicos gelijk en bouwde een kleine voorsprong op. Via 14-16, 15-19 lieten zij deze set niet meer los en wonnen die met 22-25.