Rood overheerst alweer!

Na een spannende overwinning op Punch D3 voor de beker, waren wij(dames 5) ervan overtuigd de competitie wedstrijd ook te kunnen winnen. Na een zoektocht door de modder bereikten we de zaal waar wij een ‘spannende’ frisbee training konden aanschouwen. Stipt zeven uur vlogen de volleyballers het veld op en konden we beginnen aan de warming-up, al is dat bij de temperaturen van Punch snel gedaan.

De wedstrijd begon en de eerste set hebben wij helaas geen volleybal laten zien. We kwamen niet in ons spel en verloren met 25-9, de wedstrijd leek kansloos. We misten pit en enthousiasme, gelukkig wist coach Vito deze met een rake peptalk terug te vinden.

De tweede set gingen we goed in en al wisselde Punch wat merkwaardig wonnen we met 25-20, de service series van Aileen werden Punch te veel.

De derde set mocht onze nieuwe midden Hui-Wen haar krachten laten zien, dit pakte goed uit met lekkere passes en mooie aanvallen. In een laatste poging de set te redden mocht Roely zich nog even laten zien op midden, maar helaas gingen we met een ketser de set uit. 25-23 voor Punch, 2-1 achter.

De spanning steeg en daarbij ook de wil om te winnen, de vierde set kwamen we goed in en we lagen al snel 5 punten op ze voor. De killerblocks van Anouk lieten de dames van Punch duiken naar lucht. Nogmaals probeerde de Punch coach ons af te leiden met 4 dubbele heen en weer wissels, maar we lieten ons niet stoppen. Tijdens de time-out van Punch wist eigenlijk niemand te zeggen wat we beter konden doen. Met 25-13 walsten we over ze heen en kwam de winst weer in zicht.

In de altijd spannende vijfde set kwamen we alweer snel op voorsprong, de kneiterharde rechtdoor geslagen ballen van Karin waren niet te stoppen. Er werd nog wat gerommeld met wissels en time-outs maar met 15-12 wonnen wij de wedstrijd met 3-2.

We kijken nu al uit naar de thuiswedstrijd want er zit nog meer in! We willen onze enorme fan/geblesseerde bank bedanken(het waren er meer dan Punch wissels had) zonder jullie hadden we het niet gered!

Heb jij ook een wedstrijdverslag dat op de site kan? Mail hem naar website@vvkratos.nl.