Dames 5 speelt als diesels in Bergambacht

Afgelopen zaterdag stond om twee uur de wedstrijd tegen Thor dames 3 op de planning voor Kratos dames 5. Na een mooie rit door het Nederlandsche landschap kwamen we aan in Bergambacht om daar te laten zien dat we totaal niet thuishoren op plaats nummer elf. Nadat we de vrijdagavond ervoor in een bekerwedstrijd een set hadden gepakt van een eerste klasse team, waren we aan het dromen dat we alle teams in onze competitie wel konden hebben.

De eerste set begonnen we met veel vertrouwen. Helaas begon de tegenstander met een service serie die eindigde rond de stand van 12-0 en waren we vlak daarna onze coach kwijt. We werden dus al snel uit onze droom geholpen en de stand van 25-7 stond op de borden na de eerste set. Na onze coach weer terug gevonden te hebben gingen we vol frisse moed de tweede set tegemoet.

Deze set begon een stuk spannender, de stand ging gelijk op. Dit blijkt stiekem onze tactiek te zijn; de tegenstander eerst een beetje laten verslappen en dan hard toeslaan. Nu lieten we ook zeker ons betere gooi en smijt werk zien. We wonnen de tweede set met 22-25.

Nu waren we dus op dreef. Als voorbereiding maakten we allemaal nog even onze schoenzolen goed stroef voor de derde set op de gladde vloer. De pass, set-up en aanval liepen een stuk soepeler. Met een aantal rake klappen, boogballen in het midden van het veld en bovenhandse balletjes in de overige gaatjes lieten we ze alle hoeken van het veld zien. We maakten ze met 15-25 van kant.

Nu kwam het natuurlijk aan op de laatste set. We wilden ons absoluut niet weer zo laten vernederen als de eerste set. Het ging net als de tweede set gelijk op. De meesten van ons team waren nu gewend aan de weinig opvallende donkergroene lijnen die het veld aangaven, op een enkeling na die probeerde vanaf 6 meter te serveren. Na het toch nog een beetje spannend te maken voor het publiek, was de tegenstander er klaar mee en gaf de laatste puntjes aan ons cadeau. We wonnen de set met 21-25.

Het was duidelijk dat we langzaam op gang moesten komen, we zijn echte dieseltjes volgens de coach. Onze eerste 3-1 overwinning is een feit, op naar volgende week zaterdag in Gouda!

Je eigen wedstrijd verslag op de site? Mail hem naar website@vvkratos.nl