Dagelijkse archieven: 14/11/2011

Kratos D1 heeft (te)veel ontzag voor koploper Zovoc

Afgelopen zaterdag kwam de koploper in de dames promotieklasse (Zovoc) naar sporthal Tanthof als tegenstander van Kratos dames 1. Op papier een mooie affiche, want Kratos strijdt mee op de topposities, maar daar was twee sets lang weinig van te merken.

Zovoc, degradant uit de regiodivisie, heeft haar zinnen gezet op snelleterugkeer naar het hoogste regionale niveau en had tot zaterdag slechts 1 set verloren en staat dan ook fier boven aan de ranglijst. In de eerste twee sets werd het krachtsverschil door Zovoc op pijnlijke wijze duidelijk gemaakt ( 17-25 en 7-25). Kratos kwam totaal niet in haar spel en had grote moeite met de lastige opslagen van de Zoetermeerse dames. Wat Kratos ook probeerde, het lukte simpel weg niet om onder de constante druk van Zovoc uit te komen.

In de derde set herpakte Kratos zich en werd er veel beter gepasst, waardoor de aanvalsters beter aangespeeld konden worden. Het aantal onnodige fouten beperkte zich slechts tot 3, terwijl dit in de vorige sets nog 15 was. Ondanks dat het in de derde set een wedstrijd werd en Kratos sterker ging spelen, ging de setwinst toch naar Zovoc ( 21-25).

De opleving in de derde set gaf moed voor het vierde bedrijf, maar Kratos begon die set slecht en keek bij de eerste time out tegen een 10-5 achterstand aan. De opdracht om alles of niets te spelen werd door thuisploeg goed opgepakt en via 10-9 en 18-14 had Kratos het initiatief van Zovoc over genomen. De pass kwam in deze set uitstekend bij spelverdeelster Abke van Zandwijk, die geen moeite had om buitenaanvalsters Lotte Nijs en Bianca Stoop op maat te bedienen. Zij wisten op hun beurt nu wel de gaten in de verdediging van Zovoc te slaan. Ook topscoorder Cleo Jongedijk (11 pnt) gaf in deze set haar visitekaartje af met snoeiharde aanvallen en twee killblocks. Echter de laatste punten kwamen op naam van de jarige Petra van der Toorn die met een geplaatste aanval en tweeblok met Renate Hulst de set besliste in 25-21. Deze setwinst werd gevierd als een wedstrijdoverwinning en dat voelde na de blamage in de eerste twee sets ook zo.

Donderdag a.s. spelen de dames van Kratos in Sassenheim tegen VCS.