Dagelijkse archieven: 04/01/2012

Schaatsen met Kratos!

Vanmorgen was de schaatsochtend voor de Kratosjeugd op de schaatsbaan op de Beestenmarkt. De weersvoorspellingen waren niet zo best (weercode Oranje), en inmiddels had ik al veel afmeldingen vanwege het weer gekregen. Een klein gezellig groepje trotseerde echter die voorspelling en werden beloond. Een beetje harde wind, een natte ijsbaan maar verder wel droog dus wat wilde we nog meer.

Schaatsen 1

In totaal waren er 11 jeugdleden en 2 trainers aanwezig. Van de mini’s Stijn, Anna, Annique, Carlotta en Vincenz met hun trainster Veerle (zat wel lekker binnen achter het raam aan de thee) Van de C-jeugd Marit, Thomas en Robbert (hun trainer Machiel zat gezellig bij Veelre achter glas) en van de B-jeugd Kimberley, Denise en Ilona.

Het was op de ijsbaan lekker rustig dus er kon volop geschaatst worden. Terwijl sommige mini’s nog achter een ijsbeer schaatste, schoten anderen als volleerd schaatser over de baan. De grote knullen deden vooral verstoppertje om niet op de foto te komen en vlogen over de bording. De grote meiden lieten elkaar hun kunstjes zien.

schaatsen 2

Het was vooral ook erg gezellig met elkaar, de kleintjes werden af en toe even overeind geholpen door de groten. Halverwege met z’n allen gezellig warme chocomel gedronken bij Veerle en Machiel (paste met zo’n klein clubje mooi binnen het budget), om vervolgens weer snel naar buiten te gaan om te schaatsen. Iedereen vond het een geslaagde ochtend, en voor herhaling vatbaar.

( Volgend jaar zullen we het allemaal iets eerder melden, we weten nu hoe het werkt)

Terwijl we naar huis fietsten begon de eerste regen te vallen, wat hebben wij een mazzel gehad.

Namens de JAC

Bernadet Hoogenboom

PS: Leuk Veerle en Machiel dat jullie er ook waren!