C-jeugd

Kratos’ 08 heeft in het seizoen 2020-2021 één meisjesteams en één jongensteam in de C-leeftijd. Als je tussen de 12 tot 14 jaar bent kan je terecht bij de C’s van Kratos’ 08. Wil je een keer komen meedoen, neem dan contact op via het contactformulier. Je mag 3 trainingen gratis meedoen, hierna krijg je een inschrijfformulier mee en zit je echt op volleybal!

Meisjes C1 traint op woensdag van 17:00 tot 18:30 en om de week op donderdag van 18:30 tot 20:00 (onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de trainer).

Jongens C1 traint op maandag van 18:15 tot 19:45 en om de week op donderdag van 18:30 tot 20:00 (onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de trainer).

De jeugd speelt half jaars competities, daarna wordt er gekeken naar de stand in de poule en naar aanleiding daarvan worden de kinderen opnieuw in een klasse ingedeeld. Zo hebben ze als team elk half jaar weer een poule met een leuke uitdaging. Na het competitieseizoen kan je je opgeven voor aparte beachtrainingen op de beachvelden achter de sporthal van Kratos’08.

Bijna elke week spelen zij een wedstrijd onder begeleiding van een coach. Een wedstrijd bestaat uit 4 sets tot de 25 punten (met minimaal 2 punten verschil). De winnaar van de wedstrijd heeft uiteindelijk 3 sets gewonnen. Bij een gelijk spel wordt niet doorgespeeld. De C’s mogen met 6 kinderen in het veld staan. De coach beslist wie er in het veld staan en mag ook wisselen. Als het niet goed gaat mag er een time-out aangevraagd worden. Voor een gedetailleerde uitleg van de spelregels kan je hier klikken.

Bij toerbeurt vervullen alle C spelers ook een ondersteunende taak bij een aansluitende wedstrijd als teller (in tweetallen).